lauantai 3. maaliskuuta 2018

Muurahaisia



edit: hei also Marien profiili julkaistu!!

Moi! 
Miten teidän lomat on mennyt? Mulla oli hiihtoloma tällä viikolla, ja tulin just kotiin riparilta. Meillä oli siis lasketteluripari, käytiin parina päivänä laskettelemassa Rukalla. Mulla oli kyllä tosi mukava leiri, oli kiva tutustua uusiin ihmisiin, enkä oo myöskään ikinä käyny Rukalla aiemmin :) Lunta oli myös ihan ylipaljon!!

Sen takia ei siis oo tullut postauksia. Mun oli tarkotus postata tää tarina ennen riparia, mutta pakkaamisen ynnä muun takia en sit ehtinyt. 

Toivottavasti tykkäätte tarinasta, kommentteihin voi laittaa mielipiteitä!



musiikki taustalle


picfic: Syntymälahja 




Tytöt istuvat Janen huoneessa. Lily tuijottaa kattoa uppoutuneena ajatuksiinsa.




"Minä olen siis... haltija." Hän on kuullut vastauksen jo lukuisia kertoja, mutta ei vieläkään voi uskoa sitä todeksi. 




Jane hymähtää huvittuneena. Häntä alkaa jo kyllästyttää asian toisteleminen. 




Todellisuudessa koko juttu kuulostaa Lilyn mielessä tutummalta kuin pitäisi. Hän muistaa kaikki ne tarinat, joita hänen isoäidillään oli tapana kertoa, ja kaikki ne unet. Mutta voisiko se olla totta? 




"Sinä sanoit jotain syntymälahjoista. Minun uneni... Ne ovat siis osa lahjaani?" Lily saa koottua muutamia ajatuksia kasaan.




Jane nyökkää. "Niin. Luulen, että muutettuanne Maahan, vanhempasi ovat kuitenkin suorittaneet sinulle syntymärituaalin. Siinä haltijalapsi liitetään osaksi Metsää ja tälle annetaan syntymälahja. Lahjat ovat jonkinlaisia erityisiä kykyjä, jotka alkavat näkyä sinun iässäsi."




Lilyn pää on pyörällä. Hän on viimeisen kolmen päivän aikana kuullut mitä kummallisempia uusia asioita, kun Jane on epätoivoisesti yrittänyt kertoa hänelle maailmastaan. 




Lily nousee ja istahtaa tuolille.




"Mikä sinun syntymälahjasi on?" hän katsahtaa Janeen. 




Jane yllättyy kysymyksestä. "Minulla on sama kyky kuin isälläni. Osaan tulkita vanhoja haltijakieliä. Sen takia pidän lukemisesta paljon", hän hymyilee.




Lily nyökkää. "Miksi... Miksi minun perheeni muutti pois täältä?"




"Hmh. En osaa sanoa. Tai oikeastaan... Silmiesi perusteella sanoisin että tulet Tulen klaanista."




"Aijaa... siistiä näkeekö sen silmistä :00"




"Metsässä kerrotaan tarinaa Tulen klaanin raunioista. Ennen syntymääni sinne hyökkäsi joku noita."




"Ai? Eli se voisi olla syy siihen, miksi vanhempani lähtivät?" Lily miettii.




"Niin minä sanoisin. Vanhempasi pakenivat Maahan. He kuitenkin tekivät sinun syntyessäsi syntymärituaalin, joten luulen, että he suunnittelivat jossain vaiheessa palaavansa takaisin Metsään." 

"Äiti ja isä eivät koskaan puhuneet mitään haltijoista", Lily huokaisee hiljaisena. Yhtäkkiä häneen iskee koti-ikävä. 




"Minä haluaisin takaisin kotiin."


*****

Helmi ja nuket

3 kommenttia: